Domov / VSEBINA / Nasveti za starše /
Počitnice so namenjene počitku, igri in norčijam!
S to težavo se soočajo predvsem starši prvošolcev. Toda, dragi starši, počitnice so na menjene počitku, igri in vsem norčijam, za katere ni bilo časa med šolskim letom! Otrok si zasluži počitek. In če med počitnicami ponavljate, to nikakor ne sme biti klasično sedenje za mizo, ampak se ponavljanja lotite tako »mimogrede« ali v obliki igre.
• Otrok lahko pisanje in branje utrjuje na zelo preprost način. Ko družina odide na počitnice, naj piše razglednico babici in dedku, zvečer skupaj prebirajte pravljice, eno stran prebere starš, eno otrok.
• Med vožnjo naj prebere registrsko tablico in ugiba ime mesta, ali pa se kratkočasite s preprosto igro prvi-zadnji glas (slon-nogavica), ali pa kaj imam v mislih? Med vožnjo opazujte naravo, pripovedujte, kje se vozite, in spodbujajte otroka, da opiše, kar vidi.
Tako se bo otrok aktivno igral in se ob ponavljanju znanja še zabaval.
Starši, ki bodo svojega otroka jeseni vpisali v prvi razred, pa se srečujejo z vprašanjem, kako in koliko ga usmerjati k pisanju ter branju črk in številk. Pomembno je, da ga ne silimo, razen če sam izrazi željo po učenju. Če pa začne sam raziskovati in pisati, ga ne popravljajmo, njegovega izdelka pa ne olepšujmo!
Odkar smo v Sloveniji uvedli devetletko, otroci v prvi razred vstopijo leto prej, z namenom, da bi počasi in bolj igrivo spoznavali abecedo. Zato ne pričakujte, da se bo učil črke in številke, ampak raje poskrbite za njegov gibalni razvoj, ki močno vpliva na sposobnosti branja in pisanja. Z otrokom se odpravite v hribe, dovolite mu plezati po drevesih, plavajte v morju in bazenu, naj gradi gradove v pesku, pomaga pri delu na vrtu in kuhanju. Tako se bo učil in naučil opazovati, biti natančen, s smerokazi ob poteh si bo v spomin vtisnil kar celo besedo (globalno branje), izkustveno bo spoznaval merske enote in razmerja ...
Koristne za otrokov razvoj so otroške igre na prostem, idealne za prijetno preživljanje časa z otroki in prijatelji: igrajte se zemljo krast, med dvema ognjema, gumitvist, ristanc in črnega moža. Na razvoj otrokovih motoričnih spretnosti, ki so pomembne za uspešno šolsko delo, in njegovo domišljijo vplivajo sposobnosti, kot so uporaba škarjic, lepila, ravnila, zato naj npr. s škarjicami iz papirja naredi namizne okraske, izdela ladjice in klobučke ... Igre z lego kockami, sestavljankam in žebljički pa urijo spomin, pozornost in natančnost.
Otroke usmerjajte k samostojnosti in jim dovolite raziskovati, predvsem pa, dragi starši, pustite jih, naj se znajdejo sami, se sami igrajo in si sami poiščejo prijatelje. Namesto učenja črk raje poskrbite, da si bodo do vstopa v šolo znali sami zavezati vezalke, uporabljati škarje, zapenjati in odpenjati gumbe ter zadrgo.
Pomembno pa je, da dva tedna pred koncem počitnic otroka pripravite na šolski ritem z uvedbo ure vstajanja in spanja. Skupaj z otrokom tudi pripravite šolsko torbo, oblepite zvezke, pripravite likovno škatlo. Otrok mora sodelovati pri urejanju in pripravljanju šolskih potrebščin, da prepozna svoje pripomočke in bo lahko med šolskim letom za njih skrbel.
Počitnice so torej počitnice, ki si jih otrok zasluži. Starši, namesto načrtovanja napornih ur utrjevanja matematike, mirne vesti načrtujte lepe izlete z družino med počitnicami.
MATEJA FARIČ, prof. specialne in rehabilitacijske pedagogike, učiteljica v posebnem programu vzgoje iz izobraževanja.